2
3
1
previous arrow
next arrow

Technik reklamy

Technik reklamy

Technik reklamy jest to zawód bardzo przyszłościowy. Łączy w sobie wiedzę ekonomiczną, organizacyjną, plastyczną, psychologiczną, a także lingwistyczną. Absolwent jest w stanie pozyskać pracę w szeroko rozumianej reklamie, która jest nieodłącznym elementem gospodarki.

Absolwent będzie przygotowany do:
  • projektowania materiałów reklamowych,
  • określania celów reklamowej działalności przedsiębiorstwa,
  • planowania i organizowania działalności reklamowych i promocyjnych,
  • sporządzania budżetów kampanii reklamowych i promocyjnych,
  • stosowania różnych form reklamy,
  • planowania i dokonywania zakupów przestrzeni reklamowych w mediach,
  • nadzorowania procesu produkcji reklamy,
  • stosowania różnych metod badań rynku reklamy,
  • testowania reklamy przed publikacją,
  • oceniania jakości przygotowanych reklam,
  • przewidywania efektywności kampanii reklamowej,
  • przygotowywania ofert handlowych,
  • prowadzenia negocjacji i rozmów handlowych z klientami,
  • przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • przestrzegania zasad ochrony środowiska podczas wykonywania zadań zawodowych.
Kończąc ten kierunek możesz założyć własną działalność gospodarczą lub znaleźć pracę w firmach:
  • agencjach reklamowych,
  • działach promocji,
  • studiach graficznych,
  • wydawnictwach,
  • firmach zajmujących się obsługą marketingową innych przedsiębiorstw,
  • instytucjach badawczych przy dokumentacji badań,
  • drukarniach,
  • redakcjach prasowych,
  • redakcjach prasy kolorowej,
  • agencjach designerskich

W czasie nauki uczniowie zdają egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe. Pomyślnie zdane egzaminy oraz ukończenie szkoły ponadpodstawowej dają tytuł technika, a zdany egzamin maturalny daje szansę kontynuowania nauki na studiach wyższych.

Zespół Szkół Manager w Grudziądzu