Technik reklamy
Technik reklamy jest to zawód bardzo przyszłościowy. Łączy w sobie wiedzę ekonomiczną, organizacyjną, plastyczną, psychologiczną, a także lingwistyczną. Absolwent jest w stanie pozyskać pracę w szeroko rozumianej reklamie, która jest nieodłącznym elementem gospodarki.
Absolwent będzie przygotowany do:
- projektowania materiałów reklamowych,
- określania celów reklamowej działalności przedsiębiorstwa,
- planowania i organizowania działalności reklamowych i promocyjnych,
- sporządzania budżetów kampanii reklamowych i promocyjnych,
- stosowania różnych form reklamy,
- planowania i dokonywania zakupów przestrzeni reklamowych w mediach,
- nadzorowania procesu produkcji reklamy,
- stosowania różnych metod badań rynku reklamy,
- testowania reklamy przed publikacją,
- oceniania jakości przygotowanych reklam,
- przewidywania efektywności kampanii reklamowej,
- przygotowywania ofert handlowych,
- prowadzenia negocjacji i rozmów handlowych z klientami,
- przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
- przestrzegania zasad ochrony środowiska podczas wykonywania zadań zawodowych.
Kończąc ten kierunek możesz założyć własną działalność gospodarczą lub znaleźć pracę w firmach:
- agencjach reklamowych,
- działach promocji,
- studiach graficznych,
- wydawnictwach,
- firmach zajmujących się obsługą marketingową innych przedsiębiorstw,
- instytucjach badawczych przy dokumentacji badań,
- drukarniach,
- redakcjach prasowych,
- redakcjach prasy kolorowej,
- agencjach designerskich
W czasie nauki uczniowie zdają egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe. Pomyślnie zdane egzaminy oraz ukończenie szkoły ponadpodstawowej dają tytuł technika, a zdany egzamin maturalny daje szansę kontynuowania nauki na studiach wyższych.